V dalším díle autorských komentářů a doplnění všeho, u čeho zpětně litujeme, že jsme nenapsali nebo nenapsali tak, jak bychom chtěli, se podíváme na téma Odpočinků. V Jeskyních a dracích jsme popsali jejich fungování a v doprovodném rámečku jsme uvedli různé možnosti, jak Odpočinky přenastavit a dosáhnout tím odlišných vyznění hry pro různé specifické žánry a herní styly. K tomu jsme připsali pár rad v kapitole o vedení hry v části věnované žánrům, ale bohužel jsme poněkud zapomněli doplnit návody, jak se samotným přenastavením Odpočinků pracovat.
Čti dále…V dalším díle našich autorských komentářů, doplnění a vysvětlení se zaměříme na Cestování a Výpravy. Vysvětlíme teoreticky i na konkrétním příkladu, proč jsou mnohem jednodušší, než se zdají, a jak k jejich hraní přistoupit plnohodnotně, ale přitom úplně jednoduše.
Čti dále…Kompletní text Jeskyní a draků (včetně Hvězdných oborů a v budoucnu dalších rozšíření) je ode dneška k dispozici online! Najdeš ho na adrese JaDsrd.d20.cz. Velké díky Arledovi, který text přenesl, a Dukolmovi, který SRD systém vytvořil a spravuje! Detaily níže.
Čti dále…V minulém díle blogu jsme rozvedením rad o házení kostek otevřeli sérii “oficiálních” autorských komentářů a doplnění k vydaným pravidlům. V tomto díle blogu navážeme a ukážeme variantu zlepšování postav podle Velkých úspěch. Jde o možnost na půlce cesty mezi tradičními Zkušenostmi a moderním Cinkáním/Milníky, které mohou vyhovovat spoustě skupin, která stojí o dílčí odměňování postav, ale zároveň ocení odlehčenější systém bez velkého účetnictví.
Čti dále…Žádné dílo není nikdy dokončené – jen v určitou chvíli uzavřené. Vždy existují věci, na jejichž zapracování nebyl čas nebo které tě napadnou až při zpětném pohledu. V této sérii blogů, kterou můžeš považovat v podstatě za rozšířený obsah samotných pravidel, se budeme věnovat právě takovým věcem – dodatečným autorským komentářům, doplněním a případně rozšířením k JaD příručce. A první díl otevřeme tématem házení kostek.
Čti dále…