Blog: Obsah

Žánry a styly JaD

Prolézání nebezpečných podzemí a ztracených chrámů, výpravy do neznámých džunglí, pirátská dobrodružství, boje s temnými armádami, hraní mocenských intrik nebo rytířů v Artušovsky laděných příbězích - to vše je jen několik z mnoha různých žánrů, která lze v Jeskyních a dracích hrát. Různé styly ale vyžadují různé přístupy - a mnohdy i různá pravidla - a podobný rozsah možností zabalený v jedné hře není jen tak. Jak tedy Jeskyně a draci podporují tak pestrou paletu žánrů a stylů?

Čti dále…

Průvodce Průvodců hrou

Psaní pravidel pro Hru na hrdiny není jen o samotných pravidlech, ale i o mnoha radách, postupech a návodech pro hráče, jak co do použití pravidel při hře, tak co do samotného hraní. Stejná pravidla s jinými radami a návody mohou vytvořit velmi odlišnou hru. S ohledem na začátečníky mají mezi těmito radami zvláštní místo zejména rady pro Průvodce hrou - jak rady pro vedení hry, tak rady pro přípravu hry. Jak jsme k nim v JaD přistoupili?

Především velmi opatrně a se zvláštní péčí a respektem.

Čti dále…

Design oborů: Tulák

V minulém díle našeho blogu jsme se podívali na postup tvorby nového Povolání. V tomto díle se blíže podíváme na postup návrhu Oborů. Pro tento účel se blíže podíváme na Tuláka, který nabízí paletu rozdílných Oborů, které všechny měly svá vlastní úskalí a překážky k překonání. Začněme ale trochu obecně.

Čti dále…

Design povolání: Alchymista

Alchymista v JaD je povolání, které vzbuzuje nejvíce zájmu. Z části nejspíš, protože jde o naše jediné zcela původní (originální) Povolání, a z části jde samozřejmě o zájem fanoušků alchymisty z Dračího doupěte, kterým jsme se inspirovali a jehož “feeling” jsme se snažili - a slíbili - zachytit. Využijme tedy Alchymisty jako příkladu a podívejme se na to, jak se takové Povolání v JaD vlastně tvoří - v budoucnu se to snad mnohým z vás bude hodit pro vaši budoucí tvorbu.

Čti dále…

Poklady dračích jeskyní

Zatímco jsme spustili předprodej a intenzivně pracujeme na finální verzi grafiky a na korekcích, přinášíme vám další vhled do obsahu hry a trošku i do pozadí jeho vzniku!

V tomto blogu se podíváme na dvě volně související části pravidel. Obojí jsou vlastně takové bonbónky - něco, bez čeho se hra pohodlně obejde, ale co přijde vhod, když to skutečně potřebujete, případně co hráče potěší, když se to ve hře objeví (minimálně dokud se to objevuje v rozumné míře, aby si tím nezkazili žaludek). Řeč je o bohatství a pokladech a o magických předmětech.

Čti dále…