Blog: OTvorbě

Design oborů: Tulák

V minulém díle našeho blogu jsme se podívali na postup tvorby nového Povolání. V tomto díle se blíže podíváme na postup návrhu Oborů. Pro tento účel se blíže podíváme na Tuláka, který nabízí paletu rozdílných Oborů, které všechny měly svá vlastní úskalí a překážky k překonání. Začněme ale trochu obecně.

Čti dále…

Design povolání: Alchymista

Alchymista v JaD je povolání, které vzbuzuje nejvíce zájmu. Z části nejspíš, protože jde o naše jediné zcela původní (originální) Povolání, a z části jde samozřejmě o zájem fanoušků alchymisty z Dračího doupěte, kterým jsme se inspirovali a jehož “feeling” jsme se snažili - a slíbili - zachytit. Využijme tedy Alchymisty jako příkladu a podívejme se na to, jak se takové Povolání v JaD vlastně tvoří - v budoucnu se to snad mnohým z vás bude hodit pro vaši budoucí tvorbu.

Čti dále…

Povolání a obory v JaD

V Jeskyních a dracích se nachází jedenáct povolání a ke každému alespoň tři obory, u některých i mnohem více. U každého Povolání i Oboru jsme se snažili, aby měly svou jedinečnost, a to jak v rámci Jeskyní a draků, tak všech původních materiálů. A věřím, že si každé zaslouží trochu představit: Popsat myšlenku za ním a případně i inspirační zdroje a postavy, které byly pro obor předlohou nebo se pro ně hodí, nebo se podělit o nějaké ty zajímavosti ze zákulisí tvorby.

Čti dále…

Co jsou dobrá pravidla?

Na pravidlech nezáleží.

Tuhle větu jsem slyšel i četl už nekonečně krát. Takřka vždy od mnohaletých hráčů, kteří hráli převážně jeden systém, popř. několik málo podobných systémů stejným herním stylem. Kdokoliv, kdo vyzkoušel různé systémy a herní styly, ví, že není pravdivá. Na pravidlech záleží. Jak nebezpečné jsou boje, jak snadné je vyhodnotit improvizovanou akci nebo bojový manévr, jakou hra dává šanci na úspěch té které akce a jak nakládá s neúspěchem, jaký význam má výbava a náhoda oproti hodnotě vlastností postavy, jak je hodnocené překvapení nebo taktická pozice, jak se projevují sociální schopnosti postavy a mnoho a mnoho dalšího citelně mění, jak hráči hru hrají.

Čti dále…

Ohlédnutí za finálním textem

Dopsáno

Před rokem a půl jsem převzal tvorbu Jeskyní a draků. Projekt byl po předchozích problémech ve stavu "chaotické rozpracovanosti", měl z mého pohledu podivný rozsah (co v knize být mělo a nemělo), některé hotové věci mi svým zpracováním nevyhovovaly a autorský tým byl v podstatě zcela rozpadlý. Takže jsem se po dohodě se Skavenem (vydavatelem), který mi dal prakticky volnou ruku, rozhodl začít v podstatě úplně od začátku. Sestavil jsem nový autorský tým, více méně namátkou jsem vybral od čeho začít (tvorba nových Oborů povolání) a začli jsme tvořit od základu znovu.

Čti dále…